Aktuality
V České republice probíhá mezinárodní výzkum dovedností dospělých
Cílem unikátního výzkumu je zjistit, jak jsou dospělí lidé ve věku 16 až 65 let připraveni na výzvy současné doby na pracovním trhu, ale i v občanském a osobním životě.
Navštivte výstavu výtvarných prací dětí a mládeže Blízko i daleko
Nenechte si ujít sedmnáctou celostátní přehlídku výtvarných prací dětí a mládeže v Národní galerii Praha.
DIGI roadshow pro učitele druhého stupně základních škol
Jak rozvíjet digitální kompetence u vás ve škole na 2. stupni ZŠ? Přijďte na diskuzní setkání ve vašem kraji.
Živě: Digitální změna (nejen) v úpravách školních dokumentů
Zveme vás na živě streamovanou debatu s řediteli škol o změnách souvisejících s novou informatikou a digitálními kompetencemi.
Naše projekty
Státní těsnopisný ústav
STÚ koordinuje výuku předmětů písemná a elektronická komunikace, psaní na klávesnici a těsnopis na středních školách; organizuje soutěže pro žáky středních škol a je zkušební institucí pro státní zkoušky z grafických disciplín.
ReferNet ČR
Poskytujeme ověřené informace jako základ zpráv a analýz Cedefopu o systémech a trendech v odborném vzdělávání v Evropě.
Dějepis+
Chtěli bychom zlepšit způsob výuky dějin dvacátého století. V rámci projektu proto vznikají komunity učitelů dějepisu, kteří budou pilotovat nové metody výuky.
Rámcové vzdělávací programy
Rámcové vzdělávací programy tvoří obecně závazný rámec pro tvorbu školních vzdělávacích programů škol všech oborů vzdělání v předškolním, základním, základním uměleckém, jazykovém a středním vzdělávání.
Vzdělávací programy a webináře
Připravujeme23. a 30. dubna 2025 Rozvíjení klíčových kompetencí u dětí dle jejich osobnosti
|
Lidé NPI ČRMgr. Hana Novotná„Statistika nuda je…“ To u nás v Národním pedagogickém institutu ČR neplatí. V rozhovoru jsme vyzpovídali vedoucí Oddělení šetření, analýz a výzkumů Hanu Novotnou, která nám prozradila, jak to s těmi analýzami a výzkumy vlastně je. |
Multimediální obsah
Umělá inteligence ve školeŽivě streamovaná debata u kulatého stolu – co dokáže, ale i nedokáže umělá inteligence a co nového přinese pedagogům a žákům její cílené zapojení do výuky. |
Videa |